ALPINESTARS Monty V2 Shoes, Motorschoenen, Bruin

€ 239,95

Monty V2 Shoes Bruin Maatadvies: Wij deden de test voor jullie. Dit motorschoeisel volgt de maattabel van mijn gewone schoenen. Maat 44 is maat 44. Je mag ervan uitgaan dat de maattabel behoorlijk traditioneel is. De Monty V2 refereert duidelijk aan de (Britse) jaren 1960, met een golvende wigzool en een top die aan een mocassin doet denken. Alpinestars steekt ze in een hedendaags (motor)jasje, met stevig rundleder en een dosis impactbescherming. Het maakt van de Monty V2 een echte motorschoen, al zou je dat op het eerste zicht niet meteen vermoeden. De veters zijn echt veters en hoewel enkelhoog zijn de Monty V2-motorschoenen geen exemplaren die tot halfweg de kuit reiken. Ze lijken net iets meer op 'gewone' schoenen en net iets minder op motorschoenen. Terwijl het omgekeerde waar is. Het rundleder vormt de integrale constructie. Simpel. Overal zowat 1,5 mm dik en de beste garantie op een tijdloos voorkomen. Het is meteen ook de basis van de structuur en de relatieve stijfheid. Samen met de zool, die voor een stabiele, dunne maar sterke lijn zorgt. De enkel verbergt wel degelijk protectoren. Teen en hiel zijn stevig, dat voel je, maar de Monty V2 is ook geen motorschoen om mee tegen curbstones te glijden. De CE-certificatie, level 1, volstaat ruimschoots om van de Monty V2 een veilige, comfortabele, flexibele, makkelijke, vlotte, stijlvolle, sterke motorschoen te maken. En dat zeer veel. Waterdichtheid zouden we zelf niet verwachten van vetergestrikte, enkelhoge motorschoenen. De lederen constructie zal wel degelijk een goede buffer vormen maar de kans dat opspattend water via je been toch een weg richting je tenen vindt, is tegelijk zeer groot. Hoe hoger het fashion- en 'we lijken steeds minder op motorschoenen'-gehalte, hoe kleiner de kans dat je lederen schoeisel over een volwaardige schakelversteviging beschikt. Geen enkel probleem op een scooter maar anders levert het vele op- en afschakelen snel slijtage op. Jammer van de lederen schoenen vaak, want in de garantievoorwaarden zal je 'slijtage' niet terugvinden. Wees voorzienig, help jezelf een handje of voetje en voorzie je lederen motorschoen of je schakelpedaal van een extra laag. We hebben een aantal opties in ons aanbod zitten.  Er is onderhoudskleding en dan is er kledingonderhoud. Goede, degelijke motorkledij is een investering in comfort en persoonlijke veiligheid. Investeer na je aankoop dan ook in het onderhoud ervan en geniet extra lang van je spullen. We zetten de beste tips & tricks op deze onderhoudspagina.

Monty V2 Shoes Bruin Maatadvies: Wij deden de test voor jullie. Dit motorschoeisel volgt de maattabel van mijn gewone schoenen. Maat 44 is maat 44. Je mag ervan uitgaan dat de maattabel behoorlijk traditioneel is. De Monty V2 refereert duidelijk aan de (Britse) jaren 1960, met een golvende wigzool en een top die aan een mocassin doet denken. Alpinestars steekt ze in een hedendaags (motor)jasje, met stevig rundleder en een dosis impactbescherming. Het maakt van de Monty V2 een echte motorschoen, al zou je dat op het eerste zicht niet meteen vermoeden. De veters zijn echt veters en hoewel enkelhoog zijn de Monty V2-motorschoenen geen exemplaren die tot halfweg de kuit reiken. Ze lijken net iets meer op 'gewone' schoenen en net iets minder op motorschoenen. Terwijl het omgekeerde waar is. Het rundleder vormt de integrale constructie. Simpel. Overal zowat 1,5 mm dik en de beste garantie op een tijdloos voorkomen. Het is meteen ook de basis van de structuur en de relatieve stijfheid. Samen met de zool, die voor een stabiele, dunne maar sterke lijn zorgt. De enkel verbergt wel degelijk protectoren. Teen en hiel zijn stevig, dat voel je, maar de Monty V2 is ook geen motorschoen om mee tegen curbstones te glijden. De CE-certificatie, level 1, volstaat ruimschoots om van de Monty V2 een veilige, comfortabele, flexibele, makkelijke, vlotte, stijlvolle, sterke motorschoen te maken. En dat zeer veel. Waterdichtheid zouden we zelf niet verwachten van vetergestrikte, enkelhoge motorschoenen. De lederen constructie zal wel degelijk een goede buffer vormen maar de kans dat opspattend water via je been toch een weg richting je tenen vindt, is tegelijk zeer groot. Hoe hoger het fashion- en 'we lijken steeds minder op motorschoenen'-gehalte, hoe kleiner de kans dat je lederen schoeisel over een volwaardige schakelversteviging beschikt. Geen enkel probleem op een scooter maar anders levert het vele op- en afschakelen snel slijtage op. Jammer van de lederen schoenen vaak, want in de garantievoorwaarden zal je 'slijtage' niet terugvinden. Wees voorzienig, help jezelf een handje of voetje en voorzie je lederen motorschoen of je schakelpedaal van een extra laag. We hebben een aantal opties in ons aanbod zitten. Er is onderhoudskleding en dan is er kledingonderhoud. Goede, degelijke motorkledij is een investering in comfort en persoonlijke veiligheid. Investeer na je aankoop dan ook in het onderhoud ervan en geniet extra lang van je spullen. We zetten de beste tips & tricks op deze onderhoudspagina.
PrijsVerzendkostenTotaal
€ 239,95
€ 0,00
€ 239,95